Pozycjonowanie – najważniejsze zagadnienia

Pozycjonowanie – najważniejsze zagadnienia

Jeżeli potrzebujesz zamówić pozycjonowanie stron www, wejdź na https://seo4.net/pozycjonowanie-stron/

Istnieją trzy kluczowe strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni specyficzną funkcję przed okazjonalnymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Tłusty Czwartek, Dzień Kobiet czy koncert znanego zespołu. Ten rodzaj pozycjonowania będzie szczególnie efektywny, jeżeli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odkryta i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Na ogół pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze turystyki i gastronomii. W większości wypadków trzeba rozpocząć je na 2-3 miesiące przed wybranym wydarzeniem, aby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową czy też zmienioną treść strony internetowej.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Kolejny model pozycjonowania to odpowiednie i sprawdzone wyjście dla osób posiadających niski budżet na reklamę. Dzięki należytemu doborowi fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z interesującą nas branżą, ale też stawki za reklamę w Google Adwords ulegną sporej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail oznacza także znacznie mniejszą konkurencję. Kluczowe jest również to, iż coraz powszechniejszy jest trend wprowadzania specyficznych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– smartfon Samsung Galaxy A40 biały,
– obuwie sportowe puma Drift Cat czarne sklep online,
– golarka Braun Seria 5 szara.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie istotne w szczególności dla sklepów online. Za pomocą tego rodzaju fraz, sklepy mające w swojej ofercie bardzo obszerny asortyment towarów mogą efektywniej piąć się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie Lokalne

W takim pozycjonowaniu najistotniejsze jest dodanie do słowa kluczowego nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę z reguły:
– dzielnicę (np. “sklep sportowy Mokotów”)
– miasto (“restauracja Kraków”)
– państwo (“studio filmowe Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w przypadku firm lokalnych, które adresują swój asortyment tylko do odbiorców mieszkających w tym samym regionie. Taki sposób pozycjonowania jest stosowana również wtedy, gdy firma nie ma finansów na reklamę i nie może konkurować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania lokalnego, np. zamiast “restauracja gruzińska“, to “restauracja gruzińska Kraków”.

Adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]