Jak wykorzystać potencjał private blog network?

Jak wykorzystać potencjał private blog network?

Poznaj dalsze szczegóły o private blog network.

Aby klient wyszukał twoją działalność powinieneś nie tylko posiadać firmową stronę internetową, ale także zatroszczyć się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony oraz to czy cyklicznie publikowane są na niej nowe profesjonalne i pomocne dla klienta artykuły. Lecz nie wolno też pomijać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingu jest stosowanie PBN – prywatnej sieci portali.

PBN – łatwe zdobywanie dużej liczby zdywersyfikowanych linków przychodzacych

PBNy są prywatne, bowiem są budowane a następnie kierowane przez jeden podmiot (zwykle przez większą agencję marketingową albo firmę SEO), który dba o jakość pojawiających się tam treści. PBNy są najczęściej używane jako komponent wieloaspektowej strategii reklamowej, co trzeba mocno podkreślić, gdyż najlepsze efekty ich zastosowania zauważa się w stosunku do stron, które są dobrze zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają pozyskanie znacznej liczby linków przychodzących do witryny, ale też na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za mankament PBNów można uznać niestety to, że ich utworzenie wymaga sporych nakładów finansowych, a potem trzeba przeznaczać wiele godzin na utrzymanie ich w stosownej jakości.

Artykuły z canonicalem i wizytówki NAP, czyli jak korzystać z potencjału PBN

Prywatne sieci blogów świetnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można na nich zamieszczać tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Co to NAP? To generalnie każda publikacja w sieci, gdzie dodane są istotne dane telekontaktowe firmy – jej nazwa, e-mail czy telefon oraz adres. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim też strona w mediach społecznościowych, profil w internetowym katalogu firm lub artykuł, w którym dodano firmowe informacje kontaktowe.

Inny skuteczny sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. To powtórna publikacja rzetelnych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej jakość pierwotnego wpisu, bowiem natrafianie na odnośniki do niego na rozmaitych blogach zewnętrznych traktują jako sygnał, że pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane są użyteczne, godne uwagi informacje. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy tekstach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym ważne jest zdobycie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych zwłaszcza z finansami, zdrowiem oraz doradztwem prawnym, aktualnymi informacjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO