Czym są bany i filtry od Google

Czym są bany i filtry od Google

Budowanie własnej strony online obliguje do jej nieustannego rozmieszczania w wyszukiwarkach, żeby była widoczna dla potencjalnych klientów i pojawiała się wysoko w wynikach. Bany i filtry Google mogą być założone na portal, kiedy firmowa strategia powoduje naruszenie reguł prawidłowego SEO. Przekonajmy się, jakie działania zastosować, kiedy zaistnieją tego typu okoliczności.

Czy filtry i bany Google są zagrożeniem dla portali www?

Ban od Google oznacza najgorszy rodzaj sankcji, który może dotknąć portal w sieci. Oznacza on zupełne usunięcie jej z wyników przeglądarki Google, co w gruncie rzeczy istotnie komplikuje funkcjonowanie interesu. Nie zapominajmy, że 90% odbiorców stosuje tylko Google, więc po zablokowaniu strony odsetek naszych klientów dramatycznie zmaleje. Natomiast założenie filtra cofa naszą witrynę w wynikach wyszukiwarki, co także negatywnie oddziałuje na liczbę odwiedzin portalu. Występują stosowane wprost przez pracowników Google filtry ręczne oraz generowane automatycznie przez specjalne oprogramowanie filtry algorytmiczne.

Czy można zwalczyć bany i filtry Google?

Nie zapominajmy, że bany i filtry Google narzucane są m.in. za stosowanie nadmiernej ilości odsyłaczy kierujących na naszą witrynę www lub stosowanie nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej najlepszej pozycji. Aby pozbyć się bana od Google musimy wcześniej poznać jego powód. Najlepiej przekazać to profesjonalnej firmie SEO, która w kilka miesięcy zajmie się z problemem. Proces może niestety ciągnąć się nawet 6 miesięcy, należy więc być cierpliwym.